Få de gode, små tips og fifs, som gør dit pole eventyr lidt lettere!

Pole husmorråd kan være ganske værdifulde i mange forskellige situationer. Har dine pole sko udvidet sig, er du løbet tør for sprit til din pole, mangler du trænings redskaber til hjemmetræning eller på ferien og meget mere – så er der gode råd på vej!

14479814_10209114248948218_3771017384517275196_nDine pole sko har udvidet sig

Pole sko har det desværre med at udvide sig, så det er svært at bruge dem, fordi de sidder for løst på foden 🙁
Men det er der råd for! Brug et langt snørebånd til at vikle stramt rundt om foden og anklen, og skoen sidder godt igen! Så er problemet løst for næsten ingen penge, og dine sko kan bruges igen uden problemer.
Du kan også købe noget flot silkebånd, som passer til dine sko, neon snørebånd eller andet kreativt, hvis du vil gøre lidt mere ud af det.

 

 

 

18157926_10211050972805104_2367765228922722679_nRemmene på dine sko er knækket

Det er så ekstremt irriterende, og efterhånden er det sket for rigtig mange af mine sko. Men det er der heldigvis også gode råd for!
På de fleste sider, hvor du kan købe pole sko, kan du nu også købe løbe ankel remme til en ok pris, og det virker! Jeg har købt mine her.
Du kan enten klippe de gamle remme helt af og bruge de nye, eller lade dem sidde på og sætte de nye udenpå.
Dette trick løser også problemet, hvis remmene er blevet for løse.

 

 

 

absolut-vodka-zoomDu er løbet for for sprit til at rengøre din pole

Super irriterende ikke at have noget til at rengøre sin pole med hvis den er glat, og du skal træne derhjemme og eller måske lave et show et sted. Men der er andre ting du kan bruge end sprit, som der er en chance for er i huset!
Vodka kan bruges istedet eller glasrens. Så må du selv vurdere, hvad der er størst chance for, du har i skabet 😀

 

 

 

crossfit-glovesDu har løse hudflager i hænderne pga. træning

Pole er hårdt for hænderne, og træner du meget får du hård hud og vabler i hænderne, som kan give løse hudflager. Hvis du piller i det eller river hudflagerne af, så bliver det så slemt, at du måske ikke kan træne før det er helet op. Det bedste du kan gøre, er at lade det helt være, og lime de løse hudflager på, så de ikke ryger af og flapper frem og tilbage imens du træner.
Tag en stærk lim og lim forsigtigt hudflagerne fast i kanten, så de beskytter huden indenunder imens den heler op, og det ikke gør ondt imens du træner 🙂

 

 

neck-pain1Råd for øm nakke og skuldre

Pole træning kan nemt give øm nakke og skuldre, men hertil har vores instruktør Anna et fantastisk pole husmorråd!
Fyld en sok med ris, luk den med en elastik og giv den en tur i mikro ovnen. Så har du en billig og effektiv varmepude lige til at ligge om nakken og de ømme områder! 🙂

 

 

 

 

enhanced-30447-1448883063-1Brændmærker på håndled efter spins

Som begynder laver du mange spins, og det kan nemt give slidmærker eller brændmærker på håndleddet. Det kan også ske, hvis du øver det samme spin igen og igen som eks. Phoenix spin. Men det har vores instruktør Stinne heldigvis råd for!
Tag en sok og klip enden af, så du kan tage den rundt om håndleddet eller brug en børne benvarmer fra H&M til at beskytte håndleddet. Så sker det ikke 🙂
Du kan også bruge svedarmbånd.

 

 

-font-b-Winter-b-font-2017-New-Arrival-Boys-Girls-Warm-Striped-Terry-font-bAlternative knæbeskyttere

Hvis du ikke lige har råd til at par fancy knæbeskyttere, så har vores instruktør Josephine et godt husmorråd til et par alternative knæbeskyttere.
Tag et par gamle, tykke hyggesokker og klip hul ved tæerne, så du kan tage sokkerne på knæene. Fold dem evt. dobbelt hvis de er lange og for at give ekstra beskyttelse til knæene. Vupti – et par billige knæbeskyttere 🙂

 

 

 

three_big_bottles_with_clean_blue_water_drink_312336Alternative vægte

Hvis du gerne vil træne med vægte derhjemme, og ikke har nogen vægte, eller hvis du er på ferie og gerne vil holde din muskelmasse ved lige, så tag nogle flasker og fyld dem med vand, og brug dem som vægte. Eller endnu bedre – fyld dem med vådt sand, da det er langt tungere end vand. Så har du nemt og billigt et par effektive vægte på ferien eller derhjemme.

 

 

 

images (2)Alternativt yogabælte

Hvis du gerne vil strække ud derhjemme eller på ferien, men ikke lige har et yoga bælte, så er der flere andre ting, som du sagtens kan bruge.
Eks. et alm. bælte, et tørklæde, en lang sok, en benvarmer eller et badekåbe bælte fungerer ganske fint som et yogabælte.

 

 

 

 

15128948_895686913865451_8567976642363777598_oEt lille tip til din oversplit med blokke

Hvis du træner din oversplit med yoga blokke, kan blokkene godt sidde lidt fast i gulvet, så du ikke kan komme ligeså let ud i din split, som når du glider på dine strømper. Et lille tip er at ligge din pole klud under en af blokkene. Så kommer du meget længere ud i din split og lettere ud i max.

 

 

 

 

Clinique-A-Different-Nail-Enamel-Nail-ColorFix slidmærker på dine pole sko

Pole sko får nemt, synlige og grimme slidmærker, hvor der oftest er hvidt indenunder, så det ses ret tydeligt. Hvis du skal bruge skoene til et show, konkurrence, tage billeder eller andet, hvor du godt vil have de ser pæne ud, så kan du male slidmærkerne over med neglelak i samme farve som skoene, og så ser de fine ud igen! 🙂

 

 

 

 

 

 

Jeg håber, at du kunne bruge nogle af vores pole husmorråd 🙂 Måske du også selv har nogle gode pole husmorråd, som vi ikke har fået med? Del dem gerne med os og hinanden.

De bedste hilsner
Marie Kolstrup & ElitePole teamet