Holdbeskrivelser

Beskrivelserne for alle de forskellige typer af hold som vi tilbyder

Undervisning indenfor poledance og pole fitness er vores speciale, men vi tilbyder også mange andre forskellige hold, som støtter op om din poletræning på forskellig vis, men som du også sagtens kan få glæde af, uden at du behøver at træne poledance. Hold undervisning indenfor smidighed, styrke, twerk og aerial hoop er blot nogle af de hold vi kan tilbyde dig. Læs om hvert enkelt hold under videoen om vores holdtræning.

"Intro to pole" er et introduktionshold til studiet, vores koncept, træningen samt til vores begynder hold (Pole level 1). Vi anbefaler dig, at du booker dette hold som din første time, hvis du aldrig har prøvet pole før og gerne vil have en prøvetime. På dette hold vil du blive grundigt introduceret til basis øvelser på polen, få praktiske informationer du skal kende til som nybegynder og komme rigtig godt fra start med din nye træning. Vi anbefaler, at du kommer på dette hold dine første 4 pole træninger efter du er startet og derefter starter på Pole Level 1 hold. Efter du har deltaget 4 gange på dette hold, må du ikke deltage på holdet mere, da dette hold er forbeholdt helt nye begyndere. Du kan starte på holdet lige når du vil. Bemærk: Hvis tidspunktet/dagen holdet passer dig dårligt, kan du også starte direkte på vores Pole Level 1 hold / vælge Pole Level 1 som din prøvetime - her vil dog ikke være helt den samme form for introduktion.
Påklædning: Alm. træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts. Vi træner i bare fødder.

Image Caption Hover Alt

Intro to pole

Introduktion til pole fitness / poledance

"Pole Level 1" er vores pole begynder hold. Du vil her lære alle basis øvelser på polen, basis floorwork samt opbygge grundstyrke og grund teknik. Du vil eks. vil lære at øvelser som Tease, pole walk, basis spins, klatre på polen, sidde i lår på polen m.m. Du vil til tider også lære korte danseserier, hvor grundøvelser på polen sættes sammen til en flydende helhed til musik. Her er god tid til at lære alting helt fra bunden i et roligt tempo. Der er ingen regler for hvor længe du må træne på Pole Level 1, da alle udvikler sig i et individuelt tempo. Inden du rykker videre på Level 2, skal du altid snakke med din instruktør om, hvorvidt du er parat til at rykke et niveau op. Spørg gerne inden en timens start, om du klar til det næste niveau, så din instruktør har mulighed at for at følge op sammen med dig efter timen / under timen. Når du er rykket videre til "Pole Level 2", er det ikke længere tilladt at træne på "Pole Level 1" timer af hensyn til de andre Level 1 elever samt din egen udvikling. På alle "Pole level 1" hold har vi bestemte fokus områder, som skifter hver uge, så du er sikret at arbejde i dybden med særlige øvelser en hel uge og få nye øvelser hver uge. Du kan også booke en "Pole Level 1" time som din prøvetime, såfremt tidspunktet for “Intro to Pole” holdet ikke passer dig.
Påklædning: Alm træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts. Vi træner i bare fødder.

Image Caption Hover Alt

Pole Level 1

Pole fitness / Poledance for begyndere

"Pole Level 2" er vores hold er for let øvede polere. Her starter du, når du er helt sikker i alle basis øvelser fra "Pole level 1" og har opbygget en god grundstyrke og grundteknik. Vi vil hænge en del på hovedet, og du vil lære øvelser som Engel, Scorpio, Princess, Superman, korte kombinationer af tricks m.m. Dette er en tekniktime, og der vil blive lagt fokus på korrekt teknik, flydende overgange, indgange, udgange, detaljer og at kunne sætte øvelser flydende sammen. Inden du rykker videre på "Pole Level 3", skal du altid snakke med din instruktør om, hvorvidt du er parat til at rykke videre til det næste niveau. Spørg gerne inden times start om du klar, så din instruktør har mulighed for at følge op sammen med dig efter timen. Når du er rykket videre på "Pole Level 3" er det ikke længere tilladt at deltage på "Pole Level 2" hold (medmindre du er skadet eller har holdt en pause). På "Pole Level 2" hold har vi bestemte fokus områder, som skifter hver uge, så du er sikret at kunne arbejde i dybden med særlige øvelser en hel uge og få nye øvelser hver uge.
Påklædning: Alm træningstøj. Inden under: Korte shorts, kort top / sports-bh. Vi træner i bare fødder. Hvis du gerne vil træne i poledance sko, så spørg din instruktør om det er ok. Alm. stiletter er ikke tilladt. Dine sko skal være lavet til poledance, have en ankelrem og må ikke have nitter på eller andet der kan beskadige polen.

Image Caption Hover Alt

Pole Level 2

Pole fitness / Poledance for let øvede

"Basic Level 2" og "Basic Level 3" er begge overgangstimer, som vi har på holdplanen i kortere perioder, hvor vi har mange medlemmer, der skal til at rykke fra "Pole Level 1" til "Pole Level 2" eller fra "Pole Level 2" til "Pole Level 3". På disse hold arbejdes der med fundamentale basis øvelser der forbereder dig, til det niveau du skal til at rykke op på. "Basic Level 2" hold forbereder dig til "Pole Level 2" hold, og "Basic level 3" hold forbereder dig til "Pole Level 3" hold. Ens for begge hold er, at vil du blive forberedt teknisk – samt styrkemæssigt til det niveau du er ved at rykke op på. Hvis du træner på et af disse hold, kan du fortsat også træne på "Pole Level 2" eller "Pole Level 3", alt efter hvilket niveau der passer dig bedst. "Basic level 3" samt "Basic level 2" hold følger ikke et bestemt ugentligt fokus område, som Pole Level 1, 2 og 3 gør, men har en fast månedlig træningsrytme, der kører i ring, da du har behov for gentagelser og repetition, for at få det bedste fundament til det niveau du skal rykke videre på. Disse typer af hold ligger fokus på styrke øvelser samt fundamental teknik.
Påklædning: Alm træningstøj. Indenunder: Korte shorts, kort top / sports-bh. Vi træner i bare fødder.

Image Caption Hover Alt

Basic Level 2 / Basic Level 3

Polefitness / Poledance der forbereder til niveau skift

"Pole Level 3" er vores hold for øvede polere. Her vil du starte, når du er helt sikker i alle øvelser fra "Pole Level 1" samt "Pole Level 2". Det er nødvendigt at have en solid styrke og stærk teknik, for at kunne deltage på disse hold. Her vil du lære tricks som eks. Shoulder mounts, handspring, Cocoon, flips, deadlifts, drops, længere kombinationer m.m. Dette er en teknik timen, og der vil blive lagt stor vægt på præcision, korrekt teknik, akrobatik, flydende overgange og helhed. Når du er startet på "Pole Level 3", er det ikke længere tilladt at deltage på "Pole Level 2" hold (medmindre du er skadet eller har holdt en pause), af hensyn til de øvrige elever samt din egen udvikling. På "Pole Level 3" hold har vi bestemte fokus områder, som skifter hver uge, så du er sikret at arbejde i dybden med særlige øvelser en hel uge og få nye øvelser hver uge.
Påklædning: Alm træningstøj. Indenunder: Korte shorts, kort top / sports-bh. Vi træner i bare fødder. Hvis du gerne vil træne i poledance sko, så hør din instruktør om det er ok. Alm. stiletter er ikke tilladt. Dine sko skal være lavet til poledance, have en ankel rem og må ikke have nitter på eller andet der kan beskadige polen.

Image Caption Hover Alt

Pole Level 3

Polefitness / Poledance for øvede

"Flexibility" er smidighedstræning, som både sætter din forbrænding op, forøger din smidighed i kroppen, styrker dine muskler, nedsætter stress, forebygger skader og udrenser kroppen for affaldsstoffer. Alle kan være med uanset om du aldrig har trænet smidighed før, eller om du har erfaring med smidighedstræning. Vores "Flexibility" hold er en blanding af yoga, ballet stræk, gymnastik stræk, makker stræk, dynamiske stræk og passive stræk. Disse hold er utrolig effektive, og utallige af vores medlemmer har opnået deres split, spagat og andre smidigheds mål udelukkende ved deltagelse på disse hold. I løbet af timen vil du både være i bevægelse og ligge stille i stræk. Det er en time hvor du får sved på panden og går fra studiet med den bedste følelse i kroppen. Vi har "Flexibility" hold dagligt i begge studier, og flere træner udelukkende hos os pga. disse hold. Det er forskelligt fra dag til dag om vi strækker split, spagat, ryg, skuldre m.m. På vores Facebook gruppe for medlemmer har vi månedens strækplan i et vedhæftet opslag øverst i gruppen, hvor du altid kan se hvad der strækkes hver dag i en måned af gangen.
Påklædning: Varmt træningstøj som eks. lange træningsbukser, en T-shirt og en tyk trøje ud over (medmindre det er sommer og meget varmt). Medbring gerne noget til at beskytte dine knæ som eks. knæ beskyttere / tykke benvarmere.

Image Caption Hover Alt

Flexibility 

 Smidighedstræning for alle niveauer

"Poledance Classique" er et poledance koreografihold for alle niveauer. Stilen er inspireret fra Australien (Aussie style), og er feminin og sensuel. Vi danser her med poledance stiletter på, men du kan også sagtens være med uden. På hele timen vil der være fokus på dansen, musikforståelse, koreografi og bevægelser indenfor klassisk poledance. Øvelserne på polen vil være på begynder niveau, da dansen er i fokus, men vi anbefaler dig, at du har været på "Pole Level 1" nogle gange før du kommer på dette hold, så du har nogenlunde fat i grundøvelserne. Vi danser til det samme stykke musik - og arbejder på den samme koreografi en måned i træk. Hver den første uge i måneden starter vi på ny koreografi til nyt musik. Du kan starte på dette hold lige når det passer dig i løbet af måneden, men vær blot opmærksom på, at vi den sidste uge i måneden sætter flere dele af dansen sammen, som vi har arbejdet på i løbet af måneden. En rigtig god time til at blive mere tryg ved at sætte øvelser på polen sammen til en dans, komme i kontakt med din feminine side og udfordre dig selv med nye – og sjove bevægelser.
Påklædning: Leggings (medbring også shorts), evt. noget til at beskytte knæ som eks. knæbeskyttere. Vi danser i Poledance stiletter / bare fødder. Bemærk at alm. stiletter ikke er tilladt. Hvis du vil danse med sko, skal det være sko, som er lavet til poledance. Skoene skal desuden have en ankel rem, og må ikke have nitter på eller andet som kan beskadige polen.

Image Caption Hover Alt

Poledance Classique

Koreografihold for alle niveauer

"Exotic flow" er et poledance koreografihold for alle niveauer. Stilen er inspireret fra Rusland (Russian exotic), og har fokus på flow og særlige bevægelser. Vi danser her med poledance stiletter på, men du kan også sagtens være med uden. På hele timen vil der være fokus på dansen, musikforståelse, koreografi og bevægelser indenfor klassisk poledance. Øvelserne på polen vil være på begynder niveau, da dansen er i fokus, men vi anbefaler dig, at du har været på "Pole Level 1" nogle gange før du kommer på dette hold, så du har nogenlunde fat i grundøvelserne. Vi danser til det samme stykke musik - og arbejder på den samme koreografi en måned i træk. Hver den første uge i måneden starter vi på ny koreografi til nyt musik. Du kan starte på dette hold lige når det passer dig i løbet af måneden, men vær blot opmærksom på, at vi den sidste uge i måneden sætter flere dele af dansen sammen, som vi har arbejdet på i løbet af måneden. En rigtig god time til at blive mere tryg ved at sætte øvelser på polen sammen til en dans, komme i kontakt med din feminine side og udfordre dig selv med nye – og sjove bevægelser.
Påklædning: Leggings (medbring også shorts), evt. noget til at beskytte knæ som eks. knæbeskyttere. Vi danser i Poledance stiletter / bare fødder. Bemærk at alm. stiletter ikke er tilladt. Hvis du vil danse med sko, skal det være sko, som er lavet til poledance. Skoene skal desuden have en ankel rem, og må ikke have nitter på eller andet som kan beskadige polen.

Image Caption Hover Alt

Exotic flow

Koreografihold for alle niveauer

"Pole Art" er et poledance koreografihold for alle niveauer, hvor stilen er inspireret fra andre stilarter som f.eks. ballet, moderne dans, Flamingo etc. På hele timen vil der være fokus på smukke bevægelser, dansen, musikforståelse, koreografi og at kunne udtrykke sig igennem dansen. Øvelserne på polen vil være på begynderniveau, da dansen er i fokus, men vi anbefaler dig, at du har været på "Pole Level 1" nogle gange før du kommer på dette hold, så du har nogenlunde fat i grundøvelserne. Vi danser til det samme stykke musik og arbejder på den samme koreografi en måned i træk. Hver den første uge i måneden starter vi på en ny koreografi til nyt musik. Du kan starte på dette hold lige når det passer dig i løbet af måneden, men vær blot opmærksom på, at vi den sidste uge i måneden sætter flere dele af dansen sammen, som vi har arbejdet på i løbet af måneden. En rigtig god time til at blive mere tryg ved at sætte øvelser på polen sammen til en dans og udfordre dig selv med nye – og sjove bevægelser.
Påklædning: Leggings (medbring også shorts), alm. træningstrøje og evt. noget til at beskytte dine knæ som eks. knæbeskyttere. Vi danser i bare fødder.

Image Caption Hover Alt

Pole Art

Koreografihold for alle niveauer

"Chairdance" er et koreografihold for alle niveauer, hvor du vil lære forskellige bevægelser på - og omkring en stol. Stilen er feminin og sensuel, og på hele timen vil der være fokus på dansen, musikforståelse, koreografi samt bevægelser og øvelser på en stol. Vi danser til det samme stykke musik - og arbejder på den samme koreografi en måned i træk. Hver den første uge i måneden starter vi på ny koreografi til nyt musik. Du kan starte på dette hold lige når det passer dig i løbet af måneden, men vær blot opmærksom på, at vi den sidste uge i måneden sætter flere dele af dansen sammen, som vi har arbejdet på i løbet af måneden. En rigtig god time til at blive mere tryg ved at sætte øvelser på polen sammen til en dans og udfordre dig selv med nye – og sjove bevægelser.
Påklædning: Leggings (medbring også shorts), alm. træningstrøje og evt. noget til at beskytte dine knæ som eks. knæbeskyttere. Vi danser i Poledance stiletter / bare fødder. Bemærk at alm. stiletter ikke er tilladt. Hvis du vil danse med sko, skal det være sko, som er lavet til poledance. Skoene skal desuden have en ankel rem, og må ikke have nitter på eller andet som kan beskadige polen.

Image Caption Hover Alt

Chairdance 

Koreografihold for alle niveauer

"Aerial hoop" er et teknik hold indenfor aerial hoop for begyndere til øvede. Holdet vil blive tilpasset efter niveauet, og du kan være med, selvom du ingen erfaring har med aerial hoop træning. Aerial hoop er en circus disciplin, hvor en stor ring hænger ned fra loftet, som der udføres forskellige akrobatiske øvelser i. På dette hold vil du lære grundteknikker indenfor aerial hoop, opgange i ringen, nedgange samt en masse elegante og flotte øvelser i ringen. Aerial hoop træning er ekstrem god og effektiv styrketræning og forbedrer din kropskontrol samt balance evne. På vores Aerial hoop hold er i 2 personer om hver hoop, da det kan være godt med hjælp fra en makker ved flere af øvelserne.
Påklædning: Lange træningsbukser, langærmet trøje og bare fødder.

Image Caption Hover Alt

Aerial hoop

Aerial træning for begyndere / let øvede

"Twerk" er for alle niveauer, hvor du vil lære forskellige teknikker og øvelser indenfor twerking. Twerk har rødder helt tilbage til den afrikanske stammedans, men bliver i dag ofte set i eks. musikvideoer og til danseshows sammen med andre danse stilarter. Niveauet på timen er altid så alle kan følge med, også selvom du ingen erfaring har med twerking eller dans. Der vil ikke altid være fokus på at lave en twerk koreografi på timen, men derimod vil fokus ofte være på at lære teknikkerne til de forskellige bevægelser rigtigt, hvilket der vil være god tid til. En sjov time hvor du får sved på panden og kommer i godt humør.
Påklædning: Løse bukser/shorts eller leggings i bomuld (hvis du eks. har stramme løbebukser på, er det svært at lave bevægelserne og få numsen til at bevæge sig) og alm. træningstrøje. Vi har bare fødder eller flade indendørs sko på.

Image Caption Hover Alt

Twerk

Twerking for alle niveauer

"Core training" er et intensivt quick hold på 25 min., hvor du hurtigt og effektivt får trænet hele din core igennem. Det perfekte hold for dig der gerne vil have en mere trænet core og øge styrken i din core. Et hold der kan mærkes dagen efter, og som også forbedrer din evne til at lave flere basisøvelser på polen, som f.eks. en "Straddle". Alle kan være med uanset fysisk form. Du kan vælge at kombinere dette hold med et pole hold / stræk hold eller andet inden/efter træningen - eller bruge holdet som dagens træning. Selvom holdet er af kortere varighed, er det yderst effektivt, og du vil ofte kunne mærke en styrkemæssig forbedring fra gang til gang ved at deltage 1 gang ugentligt. "Core training" er et fitness inspireret hold der giver sved på panden. Det vil være forskelligt om træningen er inspireret fra Astanga yoga, om vi laver cirkel træning, funktionel træning med polen eller andet.
Påklædning: Alm. træningstøj og bare fødder / indendørs trænings sko.

Image Caption Hover Alt

Core training

Core styrkeopbyggelse for alle niveauer

"Strength training" er et intensivt quick hold på 25 min., hvor du hurtigt og effektivt får trænet hele din krop igennem. Et hold der kan mærkes dagen efter, og som også forbedrer din evne til at lave flere styrkekrævende øvelser på polen. Alle kan være med uanset fysisk form. Du kan vælge at kombinere dette hold med et pole hold / stræk hold eller andet inden/efter træningen - eller bruge holdet som dagens træning. Selvom holdet er af kortere varighed, er det yderst effektivt, og du vil ofte kunne mærke en styrkemæssig forbedring fra gang til gang ved at deltage 1 gang ugentligt. "Strength training" er et fitness inspireret hold der giver sved på panden. Det vil være forskelligt om vi laver cirkel træning, bruger polen til funktionel træning eller andet.
Påklædning: Alm. træningstøj og bare fødder / indendørs trænings sko.

Image Caption Hover Alt

Strength training

Styrkeopbyggelse for alle niveauer

"Open practice" er åben træning for alle niveauer, hvor du selv bestemmer hvad du vil træne. Timen vil starte med en fælles opvarmning med instruktøren, som på vores øvrige hold, men herefter træner alle hvad de selv har lyst til hver især. Du kan træne smidighed, styrke øvelser, øvelser på polen eller andet. Det er helt op til dig selv. Der vil ikke være fælles undervisning, som på vores øvrige hold, men instruktøren vil komme rundt til alle i løbet af timen for at hjælpe, hvis du har brug for det, komme med inspiration til øvelser, spotte, rette eller andet. Selvom der er en instruktør til at hjælpe dig og som du kan spørge til råds, er det på disse hold vigtigt, at du er forberedt på at skulle arbejde selvstændigt med din træning og selv har nogle idéer til hvad du gerne vil træne, da instruktøren skal nå rundt til alle på holdet, og skal kunne bruge lige meget tid hos alle. På disse hold kan du også øve din performance, hvis du skal optræde med et show i studiet, og du kan på disse hold få hjælp til dit show, hvis du er gået i stå eller har brug for lidt støtte. Du kan også træne aerial hoop på disse hold, men kun hvis der er plads til det, så det ikke generer andre der træner, og du har fået undervisning i Aerial hoop træning samt opsætning / nedtagning af hoops. Som på andre hold, er det ikke tilladt at lave øvelser på polen / i hoops, som ikke er forsvarlige ift. dit nuværende niveau. Timen vil slutte af med et par minutters cool down / udstræk.
Påklædning: Forskelligt alt efter hvad du vil træne.

Image Caption Hover Alt

Open practice

Træning for alle niveauer

"Studio time" er ikke er et undervisningshold. Der vil ikke være en instruktør på timen til at undervise, hjælpe eller spotte dig, men studiet er blot åbent, så du kan komme og træne selv. Når du ser der står "Studio time" på holdplanen, kan du komme og træne pole selv, strække ud selv, lave styrke træning, træne op til et show m.m. Du træner selv, og det er helt op til dig selv hvad du vil bruge timen på. Vær opmærksom på, at din træning skal være sikkerhedsmæssig forsvarlig for dig selv samt andre på holdet, og den ansvarlige for studiet til enhver tid kan stoppe din træning, såfremt den ikke opleves som sikkerhedsmæssig forsvarlig. Det er ikke tilladt at lave øvelser, som ikke er forsvarlige ift. dit nuværende niveau. Du kan også træne hoop på disse hold, såfremt der er plads til dette uden at det generer andre der træner, og du har fået undervisning i Aerial hoop træning samt opsætning / nedtagning af hoops. Husk altid at gør din pole rent efter timen samt at ryde op efter selv.
Påklædning: Forskelligt alt efter hvad du vil træne

Image Caption Hover Alt

Studio time 

Studiet er åbent til at træne selv