Motivation til smidighedstræning 

Hos ElitePole har vi ikke kun poledance hold. Vi tilbyder også flexibility hold, hvor du bliver undervist i smidighedstræning af vores erfarne og uddannede instruktører. Der undervises i forskellige stræk, der både øger din smidighed og styrke i hele kroppen, da vi både benytter aktive og passive udstræk på timerne.
Du kan læse mere om vores smidighedstræning
HER 

Mange af vores elever benytter disse hold og stræber efter at blive mere smidige i kroppen, få deres split, spagat, bro m.m. Vi anbefaler vores elever at tage billeder af deres udvikling i deres smidighedstræning, da dette giver en super god motivation.
Jeg har derfor her samlet lidt eksempler fra vores elever, som også giver dig deres bedste tips til at blive mere smidig. 


 

Daniela Timotej
Daniella har været elev hos Elitepole siden oktober 2019. Siden da har hun haft en super flot udvikling i hendes smidighedstræning. Danielas bedste tips til smidighedstræning er, at lave en god opvarmning, have varmt træningstøj på, at bruge hjælpemidler såsom blokke, lave aktive stræk og bruge din vejrtrækning.
Daniela siger blandt andet; ’’Et lille tip når man strækker, som jeg altid bruger, er at når jeg tager en udånding i hvert stræk forestiller jeg mig i mit hoved, at jeg ånder ud i den krops del jeg er i gang med at strække. Dvs. Jeg eksempelvis har et mentalt billede i mit hoved af, at jeg kan se min ryg strække sig ud via udåndingen’’ 

Daniella’s før / efter billeder

 

Anna Dinh
Herunder ser i vores poledance elev Anna Dinhs smidighedsudvikling i sin smukke bro på et år. Anna træner smidighedstræning 2-3 gange om ugen hos ElitePole.
Annas tip til at blive mere smidig er: ’’Dybe indåndinger, modstræk og pres dig selv for hver gang du strækker ud’’   

Anna’s før / efter billeder

Simone Jenny
Simone viser her sin smidighedstræningsudvikling i sin spagat. Simone fortæller, at den eneste vej frem er at blive ved, også selvom man ikke nødvendigvis ser fremskridt hurtigt. Simone træner både på ElitePole’s flexibility hold, men udover det lavede hun udstræk i 10 minutter hver dag derhjemme, for at nå sit mål om en flot spagat. 

Simone’s før / efter billeder

Freya Natasha Kretzschmar
Freya har de seneste 2 måneders tid haft et mål om at udvikle sin “needle pose”, som du ser på billederne herunder. Se lige den flotte udvikling! Freyas tip til andre der vil opnå resultater med smidighedstræning er, at finde nogle at strække sammen med, så man kan motivere hinanden, at strække regelmæssigt og at huske pauser efter behov. Freya træner sin needle 1 gang om ugen. 

Freya’s før / efter billeder

Jeg håber du fandt dette indlæg inspirerende, motiverende og har fået nogle gode tips med på vejen til din smidighedstræning. Og husk vi tilbyder smidighedstræning i København hver dag i vores tre studier – vi glæder os til at se dig 😀  

De bedste hilsner
Katrin Djurhuus, praktikant & instruktør