Pole hold

Poledance og pole fitness hold

Læs her om vores forskellige hold indenfor poledance og pole fitness. Vores pole hold kan desuden med fordel kombineres med vores “Non pole hold”, der med fordel støtter op om pole træning på forskellige vis.


Pole Level 1

Pole fitness for begyndere

“Pole Level 1” er vores teknik pole fitness hold for begyndere, samt for dig der ønsker en prøvetime, og aldrig har prøvet pole fitness før. På dette hold vil du lære alle basis øvelser indenfor pole fitness samt opbygge grundstyrke og grund teknik på polen i et roligt tempo. Alle kan være med. Du vil lære øvelser indenfor pole fitness som eks. Tease, pole walk, basis spins, klatre på polen, sidde i lår på polen m.m.  Inden du rykker videre på Level 2, skal du altid snakke med din instruktør om, hvorvidt du er parat til at rykke et niveau op. Når du er rykket videre til “Pole Level 2”, er det ikke længere tilladt at træne på “Pole Level 1” timer af hensyn til din egen udvikling. På alle “Pole level 1” hold har vi bestemte fokusområder, som skifter hver uge, så du er sikret at arbejde i dybden med specifikke øvelser samt få nye øvelser hver uge.

Påklædning: Alm træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts. Vi træner i bare fødder.

Pole Level 2

Pole fitness for let øvede

“Pole Level 2” er vores teknik pole fitness hold for let øvede. Her starter du, når du er helt sikker i alle pole fitness øvelser fra “Pole level 1”, og har opbygget en god grundstyrke og grundteknik indenfor pole fitness. Vi vil hænge en del på hovedet, og du vil lære pole fitness øvelser som leghangs, Princess, Superman, Butterfly, korte kombinationer m.m. Som Level 2 elev kan du kan også træne på “Pole Level 2+3” hold. Inden du rykker videre på Level 3, skal du altid snakke med din instruktør om, hvorvidt du er parat til at rykke et niveau op. Når du er rykket videre til “Pole Level 3”, er det ikke længere tilladt at træne på “Pole Level 2” timer af hensyn til din egen udvikling. På alle “Pole level 2” hold har vi bestemte fokusområder, som skifter hver uge, så du er sikret at arbejde i dybden med specifikke øvelser samt få nye øvelser hver uge.

Påklædning: Alm træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts. Vi træner i bare fødder.

Pole Level 3

Pole fitness for øvede

“Pole Level 3” er vores teknik pole fitness hold for øvede. Her starter du, når du er helt sikker i alle pole fitness øvelser fra “Pole level 1” samt “Pole level 2”, og har opbygget en stærk og solid styrke og teknik indenfor pole fitness. Her vil du lære pole fitness tricks som eks. Shoulder mounts, handspring, Cocoon, flips, deadlifts, drops, længere kombinationer m.m. Som Level 3 elev kan du kan også træne på “Pole Level 2+3” hold. Inden du rykker videre på Level 3, skal du altid snakke med din instruktør om, hvorvidt du er parat til at rykke et niveau op. Når du er rykket videre til “Pole Level 3”, er det ikke længere tilladt at træne på “Pole Level 2” timer af hensyn til din egen udvikling. På alle “Pole level 3” hold har vi bestemte fokusområder, som skifter hver uge, så du er sikret at arbejde i dybden med specifikke øvelser samt få nye øvelser hver uge.

Påklædning: Alm træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts. Vi træner i bare fødder.

Pole Art

Pole koreografi

“Pole Art” er et poledance koreografihold for alle niveauer, hvor stilen er inspireret fra andre stilarter som f.eks. ballet, moderne dans, hiphop etc. På hele poledance timen vil der være fokus på smukke bevægelser, dans, musikforståelse, koreografi og at kunne udtrykke sig igennem dansen. Du skal have deltaget på minimum 10 “Pole Level 1” hold før du deltager på dette poledance hold, så du har nogenlunde fat i grundøvelserne. Vi danser til det samme stykke musik – og arbejder på den samme poledance koreografi i 4 til 8 uger i træk. Du behøver ikke at være med i dansen fra start af for at kunne følge med, men jo længere tid den samme dans har været i gang, jo sværere er det at følge med. En rigtig god time til at blive mere tryg ved at sætte øvelser på polen sammen til en dans og udfordre dig selv med nye – og sjove bevægelser.

Påklædning: Alm træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts og noget til at beskytte dine knæ som eks. knæbeskyttere. Vi danser i bare fødder.

Exotic flow

Pole koreografi

“Exotic flow” er et poledance koreografihold for alle niveauer, hvor at stilen er inspireret fra Rusland (Russian exotic), som har fokus på flow og særlige bevægelser indenfor genren. Vi danser her med poledance stiletter / pole heels på, men du kan også være med på bare fødder (dog ikke optimalt).  Du skal have deltaget på minimum 10 “Pole Level 1” hold før du deltager på dette poledance hold, så du har nogenlunde fat i grundøvelserne. Vi danser til det samme stykke musik – og arbejder på den samme poledance koreografi i 4 til 8 uger i træk. Du behøver ikke at være med i dansen fra start af for at kunne følge med, men jo længere tid den samme dans har været i gang, jo sværere er det at følge med. En rigtig god time til at blive mere tryg ved at sætte øvelser på polen sammen til en dans og udfordre dig selv med nye – og sjove bevægelser.

Påklædning: Alm træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts og noget til at beskytte dine knæ som eks. knæbeskyttere. Vi danser i pole heels.

Pole Classique

Pole koreografi

“Pole Classique” er et poledance koreografihold for alle niveauer, hvor at stilen ofte inspireret fra Australien (Aussie style), som er feminin, sensuel og udtryksfuld. Vi danser her med poledance stiletter / pole heels på, men du kan også være med på bare fødder (dog ikke optimalt). Du skal have deltaget på minimum 10 “Pole Level 1” hold før du deltager på dette poledance hold, så du har nogenlunde fat i grundøvelserne. Vi danser til det samme stykke musik – og arbejder på den samme poledance koreografi i 4 til 8 uger i træk. Du behøver ikke at være med i dansen fra start af for at kunne følge med, men jo længere tid den samme dans har været i gang, jo sværere er det at følge med. En rigtig god time til at blive mere tryg ved at sætte øvelser på polen sammen til en dans og udfordre dig selv med nye – og sjove bevægelser.

Påklædning: Alm træningstøj du føler dig tilpas i. Medbring shorts og noget til at beskytte dine knæ som eks. knæbeskyttere. Vi danser i pole heels.